.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چاپلوسی سازماندهی شده در اطراف احمدی نژاد

رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با مروري بر نقش تملق‌گويي در انحراف برخي دولت‌ها تأكيد كرد: نبايد بگذاريم اطرافيان رئيس جمهور با تملق‌گويي احمدي‌نژاد را از ما بگيرند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از الف عباس سليمي‌نمين رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در مقدمه سخنان خود با آسيب شناسي و تبيين برخي جريانات و رويدادها، در سه دهه انقلاب اسلامي ضمن طرح اين پرسش كه چرا ما در كشور برخي از نيروهاي انساني كارآمد و توانمند خود را از دست مي‌دهيم ، به بررسی حضور چاپلوسان و متملقین سازماندهی شده در اطراف احمدی نژاد پرداخت.

مهمترین بخش مصاحبه وی در ادامه امده است:

*تجربيات سه دهه پس از انقلاب اسلامي نشان مي‌دهد كه برخي لغزش‌هاي مديريت‌ها به صورت چرخه‌اي ادامه داشته است؛ زيرا به جاي اينكه عوامل و ريشه‌هاي مشكلات را از ميان برداريم، سعي شده است با اشخاص برخورد شود.

*: در اوايل انقلاب تصور مي‌شد مگر مي‌شود يك فرد كه در طول عمر در مسير حق در حركت بوده به يكباره سقوط كرده و منحرف شود؛ اما به تدريج مشاهده كرديم كه قدرت هر چند مي‌تواند ابزار خدمت و خير و بركت باشد؛ ولي همين قدرت مي‌تواند در مسيري قرار گيرد كه در مقابل هدف اوليه دستيابي به قدرت باشد.

*در ابتداي مسير حركت انقلاب اكثر كساني كه در بدنه انقلاب مانده بودند معتقد به اسلام و انقلاب بودند، اما پس از آن متوجه شديم كه مي‌شود انسان‌هاي صالح تحت تاثير بعضي آفات منحرف شوند، چراكه اين اتفاق افتاد.

*ما بسياري از شخصيت‌هاي خود را با تملق‌گويي از دست داديم. يعني تعدادي از افراد متملق كه به طمع منافع مادي خود را به مراكز قدرت نزديك كرده بودند، آنها براي رسيدن به آن از هيچ تملقي فروگذار نكرده تا به سود مادي بيشتر برسند.

*وي با تاكيد بر اينكه به تجربه ثابت شده است كه بسياري از تملق‌گويي‌هاي اطرافيان بر روي مسئولان تاثير گذاشته و در نهايت آنها را منحرف كرده است، اظهار داشت: شخصيت‌هاي برجسته‌اي در طول انقلاب بر اثر تملق‌گويي و بزرگ جلوه دادن آنان از دست رفتند.

*: چرا بايد گمان كرد كه شخصي مثل هاشمي رفسنجاني و خاتمي متأثر از تملق‌گويي اطرافيان خود شد، اما احمدي‌نژاد از اين قاعده مستثني است.

*از مهمترين دلايل سقوط "بني‌صدر و منتظري " تملق‌گويي فريبكارانه اطرافيانشان بود


*تملق‌گويان با شيوه‌هاي ماهرانه سعي مي‌كنند دولتمردان را تحت تاثير خود را به انحراف بكشاند

*: افراد متملق بسيار سازمان‌يافته و تشكيلاتي گرد افراد صاحب قدرت جمع مي‌شوند، هرچند كه آن فرد با تقوا باشد، تملق‌گويان با شيوه‌هاي ماهرانه سعي مي‌كنند آن فرد را تحت تاثير خود را به انحراف بكشاند.

*تملق‌گويي موجب شد كه در دوران سازندگي نظارت بصورت جدي تضعيف شود

*رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با يادآوري اينكه تا به امروز شخصيت‌هاي زيادي را بر اثر همين رفتارها از دست داده‌ايم، گفت: چرا كه چاپلوسان و تملق‌گويان براي رئيس جمهور آن زمان يك قداست و بزرگ‌نمايي كاذبي درست كرده بودند.

*: بسياري از افراد در آن زمان جلوي انتقادها را مي‌گرفتند و با گفتن اينكه هاشمي شخصيت بسيار خاصي است سعي كردند قداست بيجايي را به امور اجرايي بدهند كه ضربات بدي را خورديم و افراد توانمند را به سادگي از دست داديم.


* باتوجه به اينكه تملقگويي موجب سقوط بسياري از افراد در طول انقلاب اسلامي شده است، چرا امروز بازهم ازبرخي تملق گويي‌ها در كارهاي اجرايي جلوگيري نمي‌شود،چرا جامعه نسبت به تملق گويي عكس العمل نشان نمي دهد.

* اخيرا در يك سي دي نسبت‌هايي به آقاي احمدي نژاد توسط برخي افراد داده شد كه وي را بعنوان شخصيتي خاص از اصحاب امام زمان (عج) معرفي كردند كه دستهايي پشت اين ماجرا قرار دارد و اين يك تملق آشكار .



* در گذشته نيز عده‌اي به رئيس جمهورهاي گذشته نسبت‌هايي تملق آميز مانند امير كبير دوران، سردار سازندگي، انديشمند آزاد انديش و روشنفكر دادند و در زماني هم با القا اينكه هاشمي يك شخصيت ويژه است و بايد در كاخ زندگي آنچناني داشته باشد اين افراد را از آرمان‌هاي انقلاب دور كردند.

*رئيس مركز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با انتقاد شديد از برخي تملق‌گويي‌هاي مشايي و رحيمي از آقاي احمدي‌نژاد، گفت: امروز نيز افرادي با زبان تملق اطراف رئيس جمهور هستند كه سعي دارند با بازي‌هاي فريبكارانه و تبليغاتي منافع سياسي و اقتصادي از آن به دست آورند كه در اصل مي‌خواهند آقاي احمدي نژاد شخصيت توانمند كشورمان را همچون شخصيت‌هاي گذشته از ما بگيرند.

*سليمي‌نمين در ادامه برنامه فروش خودرو رئيس جمهور توسط اطرافيان رئيس‌جمهور را قطعا فريبكاري خواند و تصريح كرد: آقاي مشايي با همكاري شخصي كه با او مشغول كارهاي اقتصادي است، دست به اين بازي مسخره زدند، كه چيزي جز تحقير فكري مردم نبود؛ چرا كه ساده زيستي نياز به تبليغات اينچنيني ندارد، لذا مي‌بينيم حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به شدت جلوي كارهاي تبليغاتي را در اين خصوص مي‌گرفتند.

* تملق گويان اطراف شخصيت‌ها همواره در اين فكر بوده و هستند كه نيروها و شخصيت‌ها انقلاب را از مردم بگيرند، لذا زماني هاشمي رفسنجاني به شيوه‌اي، زمان خاتمي به گونه‌اي و امروز نيز به طور ديگري سعي در اين كار دارند؛ لذا هر فرد را با توجه به خصوصيات و زمينه‌ها لازم در آن فرد به انحراف مي‌كشانند.

*براي اينكه آقاي رئيس جمهور را همچون افراد سابق از دست ندهيم لازم است از تجربيات گذشته به خوبي عبرت بگيريم


*وي با اشاره به اينكه آقاي هاشمي در ابتدا و در شرايط انقلاب سعي مي‌كرد دفتر كار ساده زيستي داشته باشد، يادآور شد: كم كم اطرافيان وي طوري به او القا كردند كه ديگر نبايد در صندلي شبيه ديگران بنشيند و حتما بايد آقاي هاشمي روي صندلي آنچناني و متفاوت با سايرين مي‌نشست؛ بنابراين هاشمي رفسنجاني به دليل تملق گويي‌هاي اطرافيشان كم كم تغيير كرد.

*وي همچنين در اين زمينه اضافه كرد: در زمان خاتمي نيز اطرافيان با تملق گويي و القا برخي افكار به او سعي كردند با سر دادن شعارهاي مانند خروج از حاكميت، حاكميت دو گانه، افزايش اختيارات رياست جمهوري و تغيير قانوني اساسي ضربه اي را وارد كنند.


* اگر به آقاي احمدي نژاد علاقه مند هستيم نبايد اجازه بدهيم او را از ما بگيرند؛ بايد جلوي اين افراد را كه اطراف او جمع شده‌اند بگيريم، چون خطاي سياسي و شرعي مرتكب مي‌شوند، لذا از امكانات دولت استفاده مي‌كنند تا آقاي مشايي را مطرح كنند كه اين خلاف است چرا كه كسي حق ندارد از بين المال براي رسيدن به قدرت استفاده كند.

* تلخ‌ترين اتفاقي كه در حال وقوع است اين است متملقين اطراف هاشمي رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد در آينده‌اي نزديك به هم پيوند خواهند خورد كه اين خطر جدي است كه مي‌بينيم.

* زماني كه جريان چپ با كار گزاران دوران هاشمي در حال پيوند بود، من هشدار دادم كه در عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي اينها در حال پيوند با يكديگر هستند، لذا امروز خطري بالاتر از پيوند عناصر لغزش يافته اطراف هاشمي رفسنجاني عناصر اقتصادي لغزشي يافته اطراف خاتمي نبود كه در نتيجه فاجعه فتنه 88 را به وجود آوردند، هر چند با هم اختلاف‌هايي داشتند اما داراي نقطه‌اي مشترك به نام "تملق گويي " براي استفاده مالي و پولي بودند.


* تملق اين افراد از هاشمي و خاتمي به دليل شخصيت‌ آنها نبود بلكه به دليل نزديكي به كانون قدرت و رسيدن به منافع مالي و اقتصادي بود، كه با كمال تعجب ديديم جريان چپي كه به هاشمي فحاشي مي‌كرد در ادامه با او و اطرافيانش پيوند خوردند.

* جريان متملق اطراف احمدي نژاد مانند مشايي و رحيمي علاقه مند به او نيستند، اما به دليل اينكه مي‌بينند نزديك شدن به رئيس جمهور مي‌تواند آنها را برخوردار از امكانات كند به او نزديك و از او تملق‌گويي مي كنند.


*در آينده بين همه جريان‌‌هاي سو استفاده گر اقتصادي تملق‌گو پيوند ايجاد خواهد شد؛ بنابراين در آينده فتنه بسيار بزرگي رقم خواهد خورد، لذا براي پيشگيري از اين هزينه‌هاي سنگين بايد نسبت به برخي مسائل حساسيت بالا نشان داده و اوضاع را رصد كنيم.

*: تملق اطرافيان ممكن است موجب غرور كاذب در احمدي نژاد ‌مي‌شود و اگر اينگونه شود او ديگر خادم مردم نبوده و خود را در سطح آنان نخواهد ديد، چراكه متملقان همين بلا را بر سر شخصيت‌هاي ديگر انقلاب نيز آوردند.

*در دولت نهم بسياري از اين نيروهاي كارآمد را كنار گذاشتند و افراد متملق را در دولت دهم جمع كردند


* بسياري از افراد مي‌گويند اگر به احمدي نژاد انتقاد كنيم ما را طرد مي‌كنند؛ كه اين جاي نگراني بسيار دارد؛ لذا يك روحاني بر جسته نزديك به احمدي نژاد مي‌گفت اگر از او انتقاد كنم من را از اطراف او طرد مي‌‌كنند و وزرا نيز جرات انتقاد از او را ندارند.

* امروز در برخي حوزه‌هاي اقتصادي سر و كله برخي افراد خطا كار دوره هاشمي، خاتمي پيدا شده است؛ امروز حضور برخي افراد متخلف اطراف شخصي مثل جاسبي در اطراف احمدي نژاد جاي سوال جدي دارد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.